Att vara sig själv..

Funderar ibland på varför en del dömer andra för hur dem är, vad dem gör, vilka mål de har, om de är tjocka, smala, långa, korta, tränar, tränar inte. Alla har ett eget ansvar för sitt liv, ett ansvar som ingen annan kan döma dem någon för. Om jag vill träna så gör jag det för min skull. Har jag ett ideal så har jag det för min skull, inte för någon annan. Får så ofta höra att jag är EGO bara för att jag tränar och bryr mig om min hälsa. Visst det kanske är egoistiskt att träna, men jag tycker ändå inte det. Jag tränar för att må bra, vara glad och trivas med mig själv. I och med att jag får må bra och trivs med mig själv så mår även mina barn bra och de som står mig nära. Barnen får en glad och snäll mamma och mina vänner får en glad och trevlig vän alla vinner på det. Träning ger energi, i alla fall för mig. Jag sätter upp mål med min träning för att kunna motivera mig att gå ner till gymmet just den där dagen då jag verkligen inte har någon lust eller  ork. Om jag inte hade något mål då hade jag med all säkerhet bara suttit kvar hemma, vilket i sin tur hade gjort att jag mått dåligt och då även kanske blivit sur och grinig. En del sätter upp mål så som tjejklassikern, Vättenrundan, maraton etc. Men mitt mål tycker många är fjantigt, fåfängt etc. Jag själv ser det som en stor utmaning och en tuff utmaning. Men oavsett vilket mål man än sätter upp så ska man väl inte dömas för det. Jag kommer köra på mitt mål oavsett vad andra säger.

Jag började dagen med att gå upp 04,55 och satte på kläderna och begav mig ut. Det var -0,5 grader, frisk härlig luft. Jag började gå med musik i öronen och det var underbart, kände energin komma. På vägen började fundera på vart vildsvinen var, tänk om de kommer ut bakom buskagen där jag går…. Ökade farten och gick in i bostadsområdena och fick till nästan 4km på 30 minuter. Helt okey start på den här dagen. Hem, duscha, äta frukost, bestående av en kvarg med lite naturella cachewnötter.  Till jobbet.

Lite mellanmål, 2 kokta ägg

lunch, räksallad

mellanmål, one whey proteindrink

lite nötter innan träningen… sen blev det ett axelpass med lite ticeps.

Eftersom jag inte hade hunnit förbereda någon vare sig lunch, middag eller mellanmål så blev inte intaget denna dag helt optimal.

Till middag gjorde jag i alla fall, ungsbakad Hokifilé på grönbädd av romansallad och färska rödbetor. Serverades till stampade rotsaker och pepparrot.  Mycket gott vill jag lova.

2013-01-07 19.00.18

 

Ha en trevlig kväll och lycka till med era mål avsett om det är träning, jobb, läsning etc.

KRAM

 

 

Coperight @sussi - sussisfitness