Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/webvol37/gc/gqboguipd6c64dg/sussisfitness.se/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Bästa resan någonsin | Sussis Fitness

Bästa resan någonsin

I onsdags morse ringde klockan lite tidigare än vanligt. Så där runt 03.40 Dagen som jag längtat efter var äntligen här. Jag och min fina vän Lotta hade bokat resa till London. Vi har sedan många år tillbaka haft någon semester vecka eller dagar tillsammans när barnen var små. Men nu sen barnen blivit större och livet är lite annorlunda så har detta runnit ut i sanden. Men för att återuppta traditionen men på lite andra villkor så bokade vi denna resa. Vilken resa det blev 😀

Vaknade som sagt 03.40 piggare än piggast trots minimalt med sömn. Har nog aldrig varit så lätt att kliva upp ur sängen. Jag var som ett barn på julafton som ville springa och titta i strumpan  om tomten hade varit här över natten. 04.30 kom Lotta och hämtade mig. Vi åkte till Arlanda och parkerade bilen. Tog bussen ut till terminal 5 och slängde in det incheckade bagaget. Kö, kö, kö.. in genom säkerhetskontrollen. Tydligen skulle alla resa samtidigt som oss 😉 hahaha Väl inne på terminalen och förbi säkerhetskontrollen så kunde vi få äta vår efterlängtade frukost.

\"20161102_065108\"\"20161102_062815\"

\"Självklart

När frukosten och det lilla bubblet hade hamnat i magen var det dags för avgång. Kö kö kö igen för att gå igenom nästa passkontroll 🙂

\"På

Vi somnade som två små barn båda två på planet. Spänningen hade släppt och vi var på väg. Väl framme i London så åkte vi raka vägen till hotellet och checkade in. Sen började vi vår promenad. Vi gick och vi gick. Runt genom London. Från Hyde Park till Notting Hill vidare mot Piccadilly Cirkus.

\"20161102_123748\"

\"Notting

\"20161102_124650\" \"20161102_124420_001\"

Vi hade även denna dag köpt biljetter till The musical Thriller. Efter flera timmars promenerande så begav vi oss till hotellet för att göra i ordning oss innan middagen och musikalen skulle börja.

\"Fix

\"20161102_161415\"

\"Ingen \"Middag

Riktigt god mat åt vi på Jamie Oliver, maten var som sagt god, men det var slitet så betyget blev 6 av 10 pga slitigheten, hade det bara varit för maten så var det 8 av 10 😉

\"På

\"20161102_204254\" \"20161102_204410\" \"20161102_213446\"

Dag 1 kunde inte börja eller avslutas bättre 😀 dryga 2 mil i benen och många timmar senare med massa nya intryck så somnade vi båda som två ovaggade barn. 😀

Vaknade på torsdagen runt 8.00, gick upp åt en frukost, som inte alls är som hemma. Crossianter, marmelad, kaffe, yoghurt och frukt. Tur att det fanns yoghurt och att jag hade proteinpulver med mig 😀 Fyllde magarna med massa frukost innan vi begav oss ut på denna dags promenerande 😀

Bildbomb från Kensington Garden, Hyde Park, London Eye, Big Ben mm.

\"Kensington

Kensington garden

\"20161103_100415\" \"20161103_100347\" \"20161103_100019\" \"20161103_095916\"

Hyde Park
\"20161103_101416\"

\"20161103_102910\" \"20161103_103341\" \"20161103_101542\" \"20161103_101109\"

\"20161104_103624\" \"20161104_102224\" \"20161104_101524\"

\"Kärlek

Vi fortsatte vårt promenerande mot Big Ben och London Eye

\"20161103_105400\"

\"Buckingham

\"20161103_133923\" \"20161103_130639\" \"20161103_121851\" \"20161103_121520\" \"20161103_115942\"

\"Choklad

\"20161103_114224\"

\"Vätske \"Mat

I dagarna tre gick vi runt i London och såg allt mellan himmel och jord. Vi gick dryga 30 000 steg om dagen och gjorde dessa tre dagar dryga 5 mil. Kan säga att det värker i benen 😀

En häftig grej vi var med om var middagen som vi hade bokat på torsdagen på restaurang Dans le Noir – en restaurang som serverar maten av endast blind personal och man sitter i total mörker och äter. Det är så svart att du ser inte din hand framför dig, du ser inte en enda ljusstrimma. Så otroligt häftigt och annorlunda. Du får välja mellan olika menyer där du inte har en aning om vad som serveras. Alla menyer har olika färger där Vit = exotikskt ( en fisk och två kötträtter) Blå = fisk och skaldjur, Grön= vegetarisk, Röd= Kött till detta får man sen välja om man vill äta förrätt och eller efterrätt.

Jag och Lotta tog båda vit meny. Där det då kunde vara allt från haj till krokodil. Vi visste inte alls vad som serverades utan skulle gissa oss fram vad det kunde vara. Vi såg inte hur det var upplagt och vi såg inte varandra. Kan lova att det var den skummaste känsla jag varit med om. Att hantera kniv och gaffel utan att se var hur mysko som bara den. Sen att stoppa maten i munnen utan att veta vad det var, är än skummare. Slutade med att jag åt med händerna. Men herre min ge, vilken mat. Så gott 😀 himmelskt var det. Vi satt och åt och gissade vad vi åt. Han som serverade oss var helt otroligt duktig, så imponerad. \” Sussi – give me your right hand, here is your plate\” så fick jag känna efter vart hans hand var och ta tag i min tallrik. Så coolt…här fick man verkligen stänga av det ena sinnet och stärka upp dem andra. Lukt, smak, känsel och hörsel användes till max.

När vi ätit den goda varmrätten kom efterrätten in, även den gudomligt god. När det var dags att gå, så tog servitören med sig Lotta och ställde sig på ena änden av bordet och klappade med händerna för att jag skulle höra vart jag skulle gå. Väl ute i ljuset igen så skulle vi tala om vad vi trodde vi hade ätit.

Jag trodde fisken var Tonfisk, men det var fel och gissade då på svärdfisk vilket jag var nära. Det var en släkting till denna i alla fall. Sen hade vi ingen aning om var det var för kött. Men fick veta att det var Zebra och Kängru. Hade aldrig kunna gissa mig till det. Men det var otroligt gott och detta var verkligen ett minne för livet.

\"20161103_230025\" \"20161103_230015\"

\"MIddag

Denna resa finns så mycket att skriva och berätta om. Men då får jag nog skriva en hel bok. Att åka på en sådan här resa med en vän som betyder så mycket som också är så lika en själv men ändå så olika är oslagbart. Att promenera, tänka och vilja se samma saker utan att det blir diskussioner är verkligen semester. Inga krav, utan bara få vara den man är. Men efter 17 årig vänskap så har man nog lyckats synka varandra rätt bra och vet vart man har varandra.

Jag är dig evigt tacksam Lotta för denna resa och för att du är min vän. Tack för allt vi fick se och uppleva. Hade inte kunnat blivit bättre på något sätt.

Nu spar vi till nästa resa och promenerar sönder den stadens gator.  <3

Kram och kärlek

Sussi

Share:

More Posts

Business woman

Vad händer och vad har hänt? Jag är inte så frekvent i mitt bloggande längre som tidigare år. Det beror så klart på många olika

Allt och lite till

Nu var det bra längesen jag skrev något. Det har verkligen varit fullt upp i livet. Massor av jobb har det varit och är fortfarande.

Idag för ett år sen

Gjorde mitt sista pass innan min senaste operation då mitt lymfsystem förstördes. Den dagen som mitt liv förändrades rejält \”igen\” Den dagen då jag inte